איך לבחור בונה אתרים ב2024

איך בוחרים בונה אתרים

אז אתם עומדים לבנות אתר חדש או שיש לכם אתר קיים שאם רוצים לשפץ ואתם עומדים בפני השאלה הכי קשה שיש 

איך אנחנו בוחרים את החברה או הבן אדם שיקפיץ את התדמית והפנים שלכם ושל העסק שלנו באינטרנט בצורה המקצועית ביותר

בשביל זה הכנו לכם פה מדריך מפורט שיעזור לכם להחליט איך לבחור בונה אתרים שמתאים בדיוק עבורכם

תוכן עניינים

1.הבנת הצרכים שלכם

לפני שתתלבטו באיזה פלטפורמה לבנות את האתר ואיך הייתם רוצים שהאתר יראה, אתם קודם צריכים להבין את הצרכים העסקיים שלכם. שתבינו מה הצרכים שלכם תוכלו להחליט איזה סוג אתר תצטרכו. לדוגמא, אם אתם עסק קטן שרוצה לשפר את הנראות שלו באינטרנט אתם כנראה תצטרכו אתר תדמית. או אם אתם רוצים למכור מוצר או כמה מוצרים אתם כנראה כבר תצטרכו חנות אונליין (אתר מכירות) ואם אתם בכלל צלמים או יוצרי תוכן אולי בכלל תצטרכו אתר פרוטפיליו (תיק עבודות). ברגע שתדעו את הצרכים והדרישות המדוייקות שלכם מהאתר תוכלו לדעת איזה סוג אתר אתם צריכים וכך לבחור בונה אתרים שמתמחה בסוג האתר שאתם צריכים.

2.זמינות ושירות

אחת הדילמות הגדולות כשניגשים לבניית אתר זה האם לבחור בחברה גדולה של בניית אתרים או בחברה קטנה או שאולי בכלל עדיף לנו לפנות לפרילנסר עצמאי. כדי להבין מה האופציה שנכונה עבורכם אתם צריכים להבין את ההבדלים בין האופציות. אם תפנו לחברה גדולה אתם כנראה לא תקבלו יחס אישי ומי שימכור לכם את האתר ככל הנראה לא יהיה זה שיעצב או יבנה אותו וההתנהלות שלכם תיהיה מול מספר מחלקות. מצד שני לרוב בחברות גדולות תקבלו מענה יותר רחב ומקצועי בגלל הצוות הרחב שיש להם להציע. מצד שני אם תפנו לבונה אתרים עצמאי אתם לרוב תקבלו שירות יותר אישי והאפיון העיצוב והבנייה לרוב יבוצעו ע״י אותו נותן שירות שגם היה זה שמכר לכם את האתר והבין את הצרכים שלכם מהתחלה, גם מבחינת זמינות לרוב בונה אתרים עצמאי יהיה זמין יותר עבורכם והנקודה הכי חשובה זה האכפתיות מתוצאה ומהשביעות רצון שלכם, ברגע שתתנהלו מול בונה אתרים פרילנסר התוצאה הסופית של האתר תוצג בתיק עבודות שלו והשביעות רצון וההמלצה שלכם זה הכרטיס שלו להשגת לקוחות ופרוייקטים נוספים ולכן ברוב המקרים אתם תקבלו שירות יותר אישי ויותר אכפתיות מבונה אתרים פרילנסר, אך אם תצטרכו פיתוח ופתרונות מאוד מורכבים לא תמיד פרילנסר יוכל לספק לכם את התוצאה הרצויה.  

3.תיק עבודות

לכל בונה אתרים או חברת בניית אתרים המכבדים את עצמם יש אתר עם תיק עבודות בו מוצגים אתרים שונים שנבנו ללקוחות החברה/הפרילנסר, תעברו על מספר תיקי עבודות ותבדקו אם אתם אוהבים את העיצוב של האתרים, איך המקצועיות של הבנייה.זכרו שלא מספיק רק לאהוב את העיצוב אם המקצועיות מוטלת בספק ולכן תחפשו חברה או פרילנסרים שמספקים את התוצר המושלם לטעמכם. 

4.רספונסביות וחווית משתמש

בהמשך לסעיף הקודם בו דיברנו על תיק עבודות אחד הדברים שהכי חשוב לשים עליהם דגש בבדיקת האתרים בתיק עבודות זה חווית המשתמש באתר והאם האתר רספונסיבי ומותאם לגלישה מהמחשב, הסמארטפון והטאבלט. לכן כשאתם צריכים לבחור בונה אתרים תבדקו אם האתרים שוהא בונה רספונסיבים ומותאמים לגלישה ממגוון מכשירים ודפדפנים שונים ואיך חווית המשתמש באתר זכרו שאתם רוצים שהאתר שלכם יהיה פשוט לתפעול, רספונסיבי ונוח לגלישה לכן תבדקו טוב את הדברים האלו לפני שאתם ניגשים לבחור בונה אתרים. 

5.תקציב

לפני שאתם באים לבחור בונה אתרים אתם צריכים לזכור שהתקציב שלכם מאוד ישיפיע על סוג החברה או בונה האתרים שתוכלו להרשות לעצמכם. יש בוני אתרים הדורשים על אתר כמה מאות שקלים וישנם כאלו שידרשו כמה אלפים ויותר. ההבדל כמובן או בניסיון, מקצועיות, רמת הפיתוח והעיצוב של החברה או בונה האתרים שתבחרו. לכן לפני שאתם מחליטים שזה בונה האתרים המושלם בשבילכם תגדירו את התקציב שלכם ובקשו הצעת מחיר ותראו אם אתם יכולים להרשות לעצמכם כזו השקעה. זכרו שהאתר שלכם זה הפנים של העסק שלכם ברשת ולכן מומלץ לא לחסוך בהוצאה כזו חשובה ולבחור בבונה אתרים מקצועי. 

6.פלטפורמת בניית האתר ומערכת לניהול תוכן

יש היום מספר מערכות לבניית אתרים (לדוגמא: וורדרפרס, וויקס וכו׳) חלקן פשוטות מאוד לתפעול אך פחות מקצועיות והאחרות יותר מקצועיות אך גם יותר מורכבות לתפעול, חלקן בעלות קוד פתוח ואחרות בעלות קוד סגור.  תעשו את המחקר שלכם מה המערכת הנכונה עבורכם ואיזה פעולות תצטרכו לעשות באתר (לדוגמא העלאת מאמרים לבלוג / העלאת פרוייקטים לתיק עבודות שלכם). בדקו עם בונה האתר או החברה על איזה מערכת הם בונים את האתר והאם הם מציעים שירות של הדרכה לשימוש במערכת ניהול התוכן של האתר. והאם הם יהיו זמינים עבורכם גם לאחר סיום הפרוייקט למקרים שתצטרכו עזרה בתפעול האתר. 

7.המלצות

חפשו בגוגל את שמו של בונה האתרים שאתם רוצים לבחור ותראו מה המשוב שלקוחות קודמים השאירו ומה הדירוג של בונה האתרים בגוגל. שימו לב לקרוא את ההמלצות ולראות מה הלקוחות כותבים על הזמינות, השירות, המקצועיות והאם הם מרוצים מהתוצאה. 

לסיכום

בחירת בונה אתרים זו משימה לא פשוטה, מדובר בפנים של העסק שלכם והתדמית הראשונית שרבים מלקוחותיכם יקבלו, אל תזלזלו באף שלב ותעשו חקר שוק מעמיק, תבינו את הצרכים שלכם, התקציב שלכם והשירות אותו אתם מצפים לקבל ותמדדו אותו מול החברה או הבונה אתרים שאהבתם. חפשו ביקורות והמלצות ותעברו על תיקי עבודות, עד שתיהיו בטוחים שאתם עושים את ההחלטה הנכונה ביותר עבור העסק שלכם. 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדיין מתלבטים מה נכון בשביל העסק שלכם?

אני מזמין אותכם לשיחת ייעוץ ללא עלות 

פתיחת צ׳אט
אפשר לעזור?
שלום 👋
איך אני יכול לעזור?